Met. Dobrego Startu
METODA DOBREGO STARTU
Metoda Dobrego Startu została opracowana przez również prof. Martę Bogdanowicz. Inspiracją do podjęcia pracy były nieliczne informacje o metodzie Le Bon Départ.
Ćwiczenia MDS są wskazane dla dzieci przygotowujących się do pisania i czytania natomiast niezbędne w przypadku dzieci z ryzyka dysleksji oraz osób o opóźnionym rozwoju psychoruchowym niepełnosprawnych intelektualnie i fizycznie.
Wyrównanie dysharmonii rozwojowych dzieci z ryzyka dysleksji skutecznie zapobiega powstawaniu niepowodzeń szkolnych lub je minimalizuje.
W przypadku dzieci o opóźnionym rozwoju MDS służy rozwijaniu aktywności umysłowej, usprawnianiu psychomotoryki, a tym samym lepszym funkcjonowaniu w środowisku rówieśniczym i szklonym.
Metoda Dobrego Startu jednocześnie rozwija funkcję:
¨ wzrokowe
¨ słuchowo- językowe
¨ dotykowo- kinestetyczne
¨ motoryczne
Wymienione powyżej funkcję uczestniczą w złożonych czynnościach czytania i pisania. (Bogdanowicz,1999)
Bibliografia
- Bogdanowicz M. „ Metoda Dobrego Startu” (WSiP,, Warszaw 1999)
Prof. Marta Bogdanowicz
Jest psychologiem klinicznym dziecięcym, profesorem w Instytucie Psychologii Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Jest założycielką, wieloletnią przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji, była wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji. Członek polskich i międzynarodowych towarzystw naukowych