Psychoterapia indywid.
W pracy psychoterapeutycznej z dziećmi i młodzieżą decydujący jest dla nas indywidualny i harmonijny przebieg rozwoju emocjonalnego każdego z naszych małych i większych pacjentów. W naszej pracy z uważnością sięgamy po wiedzą z zakresu psychoterapii psychodynamicznej. Łączymy ją z dorobkiem nurtu behawioralno – poznawczego, systemowego, a także psychiatrii i pedagogiki.
Potrzeba współpracy psychoterapeuty z innymi specjalistami w ramach zespołu: zdarza się bowiem, że niektóre dzieci przeżywające problemy rozwojowe np. w zakresie mowy, czytania, pisania, ruchu, myślenia lub działania doświadczają je z powodu konfliktów emocjonalnych (poprzedzają i wyjaśniają tamte), albo odwrotnie: komplikacje natury psychicznej są następstwem zaburzeń rozwojowych.
Niezbędnym warunkiem do podjęcia pracy mającej na celu pozytywną zmianę jest wywiad z rodzicami, który służy diagnozie i poprzedza proces terapeutyczny. W pracy z naszymi pacjentami uwzględniamy charakterystyczną i swoistą dla danego okresu rozwojowego specyfikę funkcjonowania i komunikowania się.
Terapia odbywa się z częstotliwością raz, dwa razy w tygodniu.